Katja Urban: schrijven en leven

Schrijfster, biografe, schrijfcoach, schrijfdocente en verhalenvertelster



donderdag 22 april 2010

Hallo wereld!

Eindelijk mijn eigen blog! Waarom? Omdat ik op mijn blog op http://www.inog.org/ onderhand wel was uitgepraat over de tweede generatieproblemen van deze Indische Nederlandse, maar wel wilde delen over de uitdagingen van het bestaan als schrijfster, schrijfcoach, verhalenvertelster, moeder, echtgenote en actieve buurtbewoonster. Mijn INOG-periode is onmisbaar geweest voor mijn ontwikkeling en ik zal er nog best van tijd tot langskomen om te helpen of te genieten (ik heb er vele, warme vriendschappen aan overgehouden), maar het leven omvat nu eenmaal meer.


Wat bracht de dag van vandaag? Een nieuwe manier om een cursusboek te schrijven: een klant vroeg om een individuele begeleiding schrijfcursus. En Katja zit al tijden aan te hikken tegen het schrijven van een nieuwe versie van haar Handleiding Schrijf uw levensverhaal, omdat er altijd andere klussen urgenter lijken. Dus deed ik mijn klant een voorstel: voor half geld stuur ik je een les in de vorm van een volledig herzien hoofdstuk uit mijn cursusboek: de oude inhoud, aangevuld met nieuwe inzichten, voorbeelden en oefenopdrachten in een nieuwe opmaak die al die onderdelen helder van elkaar onderscheidt. Je maakt niet alleen de opdrachten (die uiteraard de bouwstenen voor je autobiografie vormen), maar voorziet mij ook van feedback over het cursusmateriaal: wat mis je, wat is onduidelijk, wat zou je anders willen, etc. Aan het einde van de rit heb jij je autobiografie en kan ik eindelijk de nieuwe, geheel herziene druk van mijn cursusboek/handleiding uitgeven. Het voorstel viel in goede aarde en we planden de start in voor september. Om mezelf de nodige stress in september te besparen, blokkeerde ik gelijk een aantal dagdelen eind augustus om de eerste hoofdstukken te herzien. Ik ben benieuwd hoe dit gaat bevallen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten